منطقه یک تهران

منطقه یک تهران از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال و شمال شرق تهران واقع شده است. این منطقه از تهران از سمت شمال به دامنه های جنوبی رشته کوه البرز، از غرب به درکه و از شرق به پارک جنگلی قوچک و از سمت جنوب به بزرگراه چمران منتهی می شود. وسعت منطقه یک تهران 50 کیلومتر مربع می باشد. این منطقه از لحاظ آب و هوایی دارای آب و هوای مطلوب و کوهستانی است. در ارتفاعات این منطقه می توانید بافت روستایی یا باغ شهرها را مشاهده کنید. از جذابیت های منطقه یک تهران می توانیم به پارک های قدیمی و جنگلی، مراکز خرید و توریستی، همچنین زیارتگاه و مسیرهای کوهستانی بسیار دلپذیر مانند دربند، توچال، درکه و غیره است. این منطقه به عنوان قطب گردشگری تهران محسوب می شود.

ویژگی های منطقه یک تهران

  • حدود 29 سفارتخانه در این منطقه وجود دارد و در کنار آن تعداد زیادی اقامتگاه سفیران مختلف نیز در این محل واقع شده است.

  • ارتفاع این منطقه از سطح دریا در حدود 3966 از سطح دریا است که منطقه ی توچال به عنوان بلند ترین نقطه تهران در این منطقه قرار دارد.

  • وجود 192 پارک و بوستان

  • تعداد زیادی از اماکن خاص نظیر کاخ ها و موزه ها که شامل موزه سلطنتی نیاوران و سعدآباد همچنین 15 موزه ی دیگر در این ناحیه واقع شده است.

  • از دیگر ویژگی های این منطقه می توان به وجود خانه های لوکس در آن اشاره کرد.



محله های منطقه یک تهران

ازگُل، اقدسیه، الهیه، امام زاده قاسم، باغ فردوس، اوین، تجریش، جماران، دارآباد، دربند، درکه، دزاشیب، جوزستان، زعفرانیه، سوهانک، شهرک نفت، شهرک محلاتی، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کاشانک، کامرانیه، محمودیه، نیاوران، ولنجک از محله های منطقه یک تهران به شمار می رود.

  • الهیه: یکی از محله های معروف منطقه یک تهران که در ناحیه 7 شمیرانات واقع شده است. معروف ترین خیابان در این محله فرشته نام دارد که به همین دلیل برخی مواقع به آن محله ی فرشته نیز می گویند. محدوده ی جغرافیایی محله الهیه از شمال به تجریش و از جنوب تا چهارراه پارک وی همچنین از شرق تا پل رومی و جاده قدیم شمیرانات و از غرب تا خیابان ولیعصر گسترده شده است.از خصوصیات بارز محله ی الهیه وجود ساختمان های دیپلماتیک و بزرگراه های زیاد است. خیابان فرشته که به آن خیابان مرتضی فیاضی نیز گفته می شود از از خیابان ولیعصر بالاتر از چهارراه پارک وی شروع شده و انتهای آن به منطقه پل رومی می رسد. از دیگر ویژگی های این خیابان وجود خانه های مجلل و لوکس در آن است.


  • محمودیه : یکی دیگر از محله های معروف در منطقه یک تهران است که در شمال این شهر واقع شده است. محمودیه از شمال به ولنجک و زعفرانیه، از شرق به الهیه و تجریش، از جنوب به بزرگراه چمران محدود می شود. از ویژگی های بارز این محله وجود سفارت های اسلواکی و ژاپن در آن است.


  • زعفرانیه: یکی از قدیمی ترین محلات تهران و شمیرانات محسوب می شود. جالب است بدانید در کنار آپارتمان های سر به فلک کشیده و چندین طبقه ای هنوز بافت قدیمی و سنتی شهری قدیم در این محله رویت می شود. محله ی زعفرانیه از شمال به ارتفاعات توچال، از شرق به امامزاده قاسم، غرب به ولنجک .و جنوب به تجریش و محمودیه محدود می شود.


  • نیاوران: یکی از قدیمی ترین محلات تهران به شمار می رود. از لحاظ جغرافیایی منطقه ی نیاوران در دامنه کوه های البرز قرار گرفته است. جالب است بدانید طبیعت زیبا و پر دار و درخت منطقه ی نیاوران در حال حاضر جای خود را به ساختمان ها و آپارتمان های لوکس و نوساز داده است. لازم به ذکر است بدانید برخی معابر در این محله باریک و کم عرض هستند و هنوز قسمتی از بافت سنتی و قدیمی در این محله مشاهده می شود. در ضلع و جنوب شرقی نیاوران کاخ موزه و پارک نیاوران قرار گرفته است. در شمال غربی این محله نیز پارک معروف جمشیدیه قرار دارد. محدوده ی محله ی نیاوران از شمال با ارتفاعات کلک چال از قسمت جنوب با فرمانیه، دزاشیب، کامرانیه از قسمت شرقی با دارآباد و از غرب با جماران همسایه است.


  • ولنجک: یک محله از توابع شمیرانات است که در شمال غرب منطقه یک تهران واقع شده است. محله ولنجک از قسمت شمال با ارتفاعات توچال از شرق به زعفرانیه از غرب به درکه و جنوب به چهارراه پارک وی منتهی می شود. از اماکن مهم این محله می توانیم به سالن اجلاس سران، دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد. همچنین سفارت های صربستان، الجزایر، ساحل عاج و اوکراین در این محله واقع شده است. موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به ارتفاعات توچال باعث شده قیمت خانه به خصوص ویلایی در این محله بسیار بالا باشد. لازم به ذکر است بدانید به علت بافت خاص منطقه روزانه شاهد ساخت بناها و ساختمان های لوکس و مجلل در این محله هستیم.



آب و هوای منطقه یک تهران

این منطقه جزو مناطق خوش آب و هوای تهران به شمار می رود که در گذشته به علت نزدیکی به ارتفاعات جزو مناطق ییلاقی محسوب می شده است. در حال حاضر نیز این منطقه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است.



اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که قصد خرید و فروش یا اجاره ملک در این منطقه را دارید ، می توانید به سایت طلوع ملل با آدرس اینترنتی www.mrmelk.com مراجعه کرده و از خدمات آنلاین آن بهره مند شوید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سوق یافتن افراد جامعه به سمت مدرنیته شدن ، آژانس املاک طلوع ملل به کاربران در این حوزه اجازه می دهد تا از خدمات آنلاین و مدرن مانند ثبت درخواست ، مشاهده املاک فروشی و استیجاری و ... بهره بگیرند . علاوه بر آدرس سایت می توانید از راه های ارتباطی دیگر مانند لینک اینستاگرام به آدرس tolou_melal و کانال تلگرام به آدرس TolouMelalrealestate@ استفاده نمایید.