اجاره نامه

اجاره نامه، قرارداد و سندی است که بین دو طرف حقیقی یا حقوقی که یکی صاحب ملک و دیگری اجاره کننده آن ملک می باشد تنظیم می شود. جزئیات مهمی که در اجاره نامه تنظیم می شود شامل مشخصات دو طرف قرارداد، میزان اجاره بها و مدت اجاره و گاهی اوقات شرایط خاصی است که برای اجاره از طرف مالک در اجاره نامه قرار داده می شود.

 توضیح چند اصطلاح مهم در مورد قرارداد اجاره نامه که اطلاع از آنها باعث می شود تا دید روشنتری نسبت به جزئیات سند مهمی که در هنگام اجاره دادن یا اجاره کردن ملکی تنظیم می گردد ، را داشته باشیم :

  • موجر: اجاره دهنده و کسی که صاحب مال و ملک مورد اجاره است.
  • مستاجر: اجاره کننده، فرد یا افرادی که مال یا ملک را اجاره می کنند.
  • عین مستاجره: مالی و ملکی است که اجاره داده می شود.
  • مال الاجاره: اجرت و هزینه ای است که بابت اجاره کردن یا اجاره دادن مال و ملک بین طرفین رد و بدل می شود.
  • اجرت المسمی: مبلغی که در قرارداد و اجاره نامه برای پرداخت تعیین می شود.
  • اجرت المثل: یک جایگزین برای هزینه اجاره است که در اجاره نامه در نظر گرفته می شود و بر طبق آن  مستاجر به جای مبلغ اجاره منافع یا مالی را جایگزین اجاره بها می کند. میزان  اجرت المثل از طرف دادگاه تعیین می شود.


گروه مشاورین املاک طلوع ملل با توجه به قرارگیری در منطقه مهمی از تهران و با توجه به اینکه از افراد با تجربه و متخصص در زمینه املاک استفاده می کند ،  آماده است تا خدمات خود را با توجه به شرایط درخواستی شما و با استفاده از مشاورین با حوصله و دلسوز ، در اختیار شما قرار دهد. استفاده از خدمات آنلاین برای دسترسی کل مناطق تهران به تجربیات این گروه با تجربه ، نشان دهنده دقت نظر این مجموعه در جلب رضایت مشتریان می باشد. حساسیت و دقت شما که خواهان خرید و اجاره یک ملک با کیفیت و مناسب هستید ، توسط گروه مشاورین املاک طلوع ملل کاملا درک می شود و خدمات مشاوره ای کامل این گروه نگرانی شما را در این باب کاهش خواهد داد. جهت استفاده از خدمات آنلاین این مجموعه می توانید به آدرس اینترنتی www.mrmelk.com مراجعه و یا از راه های ارتباطی دیگر مانند لینک اینستاگرام به آدرس tolou_melal و کانال تلگرام به آدرس TolouMelalrealestate@ استفاده نمایید.